کد خبر 387339
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که اخبار منتشر شده در خصوص نقشه داعش برای اشغال مناطقی از لبنان دقیق نیست. همچنین منابع دیگری اعلام کردند که سری جدید کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش لبنان فردا به بندر بیروت می‌رسد.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی اعلام کردند: اطلاعاتی که میان مسئولان امنیتی لبنان و مسئولان سوری رد و بدل شده نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند تا میان مناطق "کفر یاسین"، "المصنع" و "عنجر" لبنان شکاف و فاصله ایجاد کنند اما اخباری که در خصوص نقشه بزرگ گروه داعش برای اشغال مناطقی از "المصنع" تا "عنجر" منتشر شده، دقیق نیست.

منابع اعلام کردند: پس از انتشار اخباری از حضور افراد مسلح در منطقه "الزبدانی" و هشدار به آن‌ها برای خروج از روستاها، گروه‌های تروریستی تلاش کردند تا برخی تپه‌ها در منطقه خالی از سکنه را اشغال کنند اما ارتش سوریه پس از ایجاد ایست‌هایی روی این تپه‌ها، افراد مسلح را از آنجا راندند.

این منابع گزارش دادند که افراد مسلح برای ایجاد یک منطقه امنیتی جهت حفظ آن‌ها از یخبندان و سرما تلاش می‌کنند.

در همین راستا منابع نظامی اعلام کردند که کشتی آمریکایی که فردا (یکشنبه) به بندر بیروت می‌رسد، حامل سلاح‌های آمریکایی برای نیروهای زمینی ارتش لبنان است.

این منابع گزارش دادند: آمریکا 10 سری کمک نظامی برای لبنان ارسال کرده است و سری جدید این کمک‌ها شامل خمپاره، موشک و تجهیزات جنگی، همچنین دوربین‌ها، سلاح، لباس، تفنگ و سلاح‌های ویژه نیروهای زمینی است.

به گزارش منابع لبنانی، کمک‌های نظامی عربستان نیز آغاز ماه آتی میلادی از طریق فرانسه برای دستگاه‌های امنیتی ارسال می‌شود و شامل هلی‌کوپترهای آمریکایی خواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    بالاخره کمک های ایران را قبول کردند یا نه؟
  • محسن از اصفهان ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    این که قبول کردند یا نه مهم نیست، مهم این است که با این ترفند کمک هایی که فقط در حد حرف بود و برای ضعیف نگهداشتن ارتش لبنان دائماً وعده انها داده می شد به دلیل مخالفت با ایران و بستن را ه ایران (البته به خیال خودشان) به این کشور تحویل شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس